Terveyskeskuksessa käyttöön sähköinen viestipalvelu
Terveyskeskuksessa on otettu toukokuun alussa sähköinen viestipalvelu asiakkaan ja terveydenhuollon välillä. Uusi viestintäpalvelu toimii Akaan eTerveyspalveluissa.
Terveydenhuollon ammattilainen voi laittaa asiakkaalle viestiä vaikkapa laboratoriovastauksiin tai verenpaine- tai verensokerin seurantamittauksiin liittyen. Keskustelun aloittaa aina terveydenhuollon edustaja, eli asiakas ei voi aloittaa keskustelua. Viestittely tapahtuu potilastietojärjestelmän kautta suojatussa ja tietoturvallisessa yhteydessä.
Kun asiakas on saanut viestin palveluun, hänelle tulee tekstiviesti, jossa ilmoitetaan saapuneesta viestistä. Kun asiakas kirjautuu eTerveyspalveluihin, hän näkee viestin ja voi vastata siihen.
Käyttösopimus täytettävä
eTerveyspalvelut on turvallinen ja maksuton verkkopalvelu, jonka avulla voit muun muassa varata ajan fysioterapiaan, neuvolaan tai koronarokotukseen.
Kun asiakas käyttää eTerveyspalveluita ensimmäistä kertaa, hänen tulee täyttää käyttösopimus. Tunnistautumista varten tarvitaan suomalaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmennekortti.
Käyttösopimuksessa annetaan lupa kaikkeen sähköiseen asiointiin sekä tekstiviesteihin. Käyttösopimus tehdään vain kerran, mutta sitä voi myöhemmin käydä muokkaamassa tai sen voi lopettaa. Käyttösopimuksen voi vaihtoehtoisesti käydä täyttämässä valmiiksi Suomi.fi-palvelun kautta.