Naiminkujan asemakaavamuutos - Akaan kaupunki

Naiminkujan asemakaavamuutos

Suunnittelualue sijaitsee Viialan taajamassa, lähellä uutta Viialan yhtenäiskoulua Turuntien ja Laitakadun kulmauksessa.
Kaavamuutoksen tarkoituksena on suunnitella alueen kulku ja tonttijako tarkoituksenmukaisemmin.
Lisäksi tarkastellaan mahdollisuutta nostaa tonttien tehokkuuslukua.

Kaavan vaiheet

Akaan elinvoimalautakunta hyväksyi kokouksessaan 24.1.2024 Naiminkujan kaavaehdotuksen ja asetti kaavan ehdotusvaiheen asiakirjat julkisesti nähtäville. Asiakirjat olivat nähtävillä 5.2.-21.2.2024 välisen ajan Akaan kaupungin nettisivuilla.

Akaan elinvoimalautakunta päätti kokouksessaan 31.5.2023 Naiminkujan asemakaavamuutoksen vireille tulosta, hyväksyi osallistumis- ja arviointisuunnitelman (OAS) ja päätti asettaa sen julkisesti nähtäville. Asiakirjat olivat nähtävillä 16.6.-1.8.2023 välisen ajan Akaan kaupungin nettisivuilla.